Post-Press

Post-Press

Pentru ca produsul finit să fie calitativ din toate punctele de vedere, acesta trebuie să treacă, după tipărire, printr-o serie de operațiuni de finisare.

  • Tăierea – Principala finisare folosită în orice tipografie. Uneori este nevoie de tăierea hârtiei încă dinainte ca aceasta să intre în tipar. Însă cu siguranță, după ieșirea din tipar, materialele tipărite necesită tăiere, cel puțin pentru margini;

  • Fălțuire – Fălțuirea este procesul de îndoire a materialelor promoționale, fără a crăpa hârtia. De exemplu, pliantele sunt materiale promoționale care au nevoie de fălțuire;

  • Capsare Pentru reviste, cataloage;

  • Broșare Broșarea este termenul oficial al domeniului pentru lipire;

  • Perforare, spiralare sunt de asemenea procedee de finisări, sunt aplicate diverselor cataloage, reviste, meniuri;

  • Plastifierea lucioasă, dă un luciu foarte puternic și întărește din punct de vedere mecanic hârtia; poate fi aplicată pe coperți (față /verso), se poate folosi pentru mape, broșuri, pliante și flyere.

  • Plastifierea mată dă un aer fin tiparului sau hârtiei pe care este aplicată. Tehnic se realizează în același mod ca și plastifierea lucioasă, fiind ideală și ca bază pentru lăcuirea selectivă.

  • Lăcuirea selectivă UV este lăcuirea doar pe anumite zone ale unui material publicitar, în funcție de design. Lăcuirea selectivă atrage foarte mult atenția asupra elementului lăcuit, element ce probabil atrage atenția și prin grafică.

  • Lăcuirea UV totală este un procedeu al cărui rezultat final seamană cu plastifierea lucioasă și este indicată pentru produsele ce stau mai mult timp în razele solare, expuse în vitrine, deoarece soarele ar distruge pigmentul din cerneală. Este des folosită în cazul ambalajelor și cutiilor.